logo

MD-POLSKA Sp. z o. o.
ul. Łąkowa 11, 90-562 Łódź

tel. 601 37 37 20
info@motul.auto.pl

Dobierz olej
KLASY JAKOŚCI
Powrót

KLASY JAKOŚCI API

OLEJE SILNIKOWE - SILNIKI BENZYNOWE

  • API SL - Stawia w porównaniu z API SJ jeszcze wyższe wymagania w stosunku do oleju silnikowego odnośnie odporności na starzenie, lepkości, oszczędności zużycia paliwa i czystości silnika, w szczególności w przypadku wydłużonych okresów między wymianą oleju. Obowiązuje od 2001 roku.
  • API SM - Stawia w stosunku do oleju najwyższe wymagania odnośnie odporności na starzenie, stabilności lepkości, oszczędności zużycia paliwa, zużycia silnika, emisji spalin i czystości tłoka - szczególnie w przypadku wydłużonych okresów między wymianami oleju. Obowiązuje od 2005 roku.

OLEJE PRZEKŁADNIOWE

  • API GL-1 - Olej przekładniowy do mechanicznych skrzyń biegów średnio obciążonych np. w tzw. oldtimerach.
  • API GL-2 - Olej przekładniowy do średnio obciążonych tylnych mostów z napędem ślimakowym.
  • API GL-3 - Olej przekładniowy do nieobciążonych skrzyń biegów i tylnych mostów.
  • API GL-4 - Do bardzo obciążonych hipoidalnych tylnych mostów.
  • API GL-5 - Olej przekładniowy do bardzo obciążonych mechanicznych skrzyń biegów i hipoidalnych tylnych mostów.

KLASY JAKOŚCI ACEA

Samochody osobowe z silnikami benzynowymi

  • ACEA A1 - Oleje silnikowe Fuel Economy z obniżoną lepkością wysokotemperaturową HTHS.
  • ACEAA2 - Specyfikacja dla konwencjonalnych olejów silnikowych lekkobieżnych. Nieaktualna!
  • ACEA A3 - Konwencjonalne oleje silnikowe lekkobieżne o wyższych wymaganiach niż A2. Przewyższają A2 odnośnie strat wynikających z lotności, stabilności oksydacyjnej i czystości tłoka.
  • ACEA A5 - Spełnia najwyższe wymagania odnośnie odporności na starzenie, lepkości, zmniejszenia zużycia paliwa, emisji spalin, zużycia silnika, czystości silnika szczególnie przy WIV (wydłużonym okresie między wymianami oleju). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS umożliwia niższe zużycie paliwa.

Samochody osobowe z silnikami Diesla

  • ACEA B1 - Oleje silnikowe Fuel Economy z obniżoną lepkością wysokotemperaturową HTHS.
  • ACEA B2 - Specyfikacja dla konwencjonalnych olejów lekkobieżnych - nieaktualna!
  • ACEA B3 - Konwencjonalne oleje silnikowe lekkobieżne z wyższymi wymaganiami niż B2. Wyższe wymagania dotyczą ścierania krzywki, czystości tłoka i lepkości w przypadku podwyższonej ilości sadzy.
  • ACEA B4 - Wymaga doskonałych właściwości czyszczących i dyspersyjnych oraz odporności na gęstnienie oleju w wyniku większej ilości cząstek sadzy, szczególnie w przypadku silników Diesla z wtryskiem bezpośrednim. Wyjątek stanowią silniki Diesla z pompowtryskiwaczami.
  • ACEA B5 - Spełnia podwyższone wymagania odnośnie odporności na starzenie, lepkości, oszczędności paliwa, zużycia, czystości silnika, szczególnie w przypadku WIV (wydłużonego okresu między wymianami oleju). Obniżona lepkości wysokotemperaturowa HTHS umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa.

Samochody osobowe z silnikami benzynowymi i Diesla EURO IV, EURO V.

  • ACEA C1 - Low SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5, jednakże ze ściśle ograniczonymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (<=0,05%), siarki (<=0,2%).
  • ACEA C2 - Mid SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07-0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.
  • ACEA C3 - Mid SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS > 3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.
  • ACEA C4 - Low SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS >3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A3/B4 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1. Niższe
Copyright 2019 MD Polska Wykonanie i utrzymanie: iw@com